Destination Himmerland ruller 65 nye Info Spots ud i hele destinationen

4. juli 2024
Destination Himmerland ruller 65 nye Info Spots ud i hele destinationen

I denne uge har Destination Himmerland lanceret 65 nye Info Spots rundt om i hele destinationen som led i et omfattende gæsteserviceprojekt.

Den store opbakning og interesse fra erhvervslivet har gjort det muligt at etablere disse små turistinformationer, som nu vil være tilgængelige overalt i området.

Som en del af gæsteserviceprojektet Tilbage til Fremtiden, som er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse, har Destination Himmerland fået foretaget en gæsteserviceanalyse. Undersøgelsen viser, at gæsternes behov har ændret sig markant gennem de sidste 20 år, og at de nu ønsker at få information og inspiration til deres besøg direkte, hvor de opholder sig. Det forsøger Destination Himmerland nu at imødekomme i samarbejde med det lokale turisterhverv, detailhandel og frivillige.
Ved at have en lang række Info Spots hos attraktioner, spisesteder, overnatningssteder og butikker rundt om i destinationen bliver mange flere gæster eksponeret for inspirationsmateriale om de fine oplevelser i Himmerland, og erhvervet får ekstra synlighed og mulighed for at generere meromsætning.

“Det er en rigtig spændende udvikling for os at kunne tilbyde så mange nye Info Spots og dermed forbedre tilgængeligheden af information til områdets turister. Vores 65 samarbejdspartnere har dagligt direkte kontakt med mange, mange gæster, og nu har de inspirationsmaterialer, som de kan uddele til turisterne. De har fået leveret vores mange nye, flotte bykort, et spændende inspirationskort over Himmerland med cykel- og vandreruter, en lang række flotte områdebrochurer og vores populære magasin Ferie i Himmerland. Alle inspirationsmaterialerne har henvisning med QR-koder til vores digitale løsninger til de gæster, der helst finder inspiration på deres mobiltelefoner,” udtaler Johanne Bugge, destinationsdirektør hos Destination Himmerland.

De 65 nye Info Spots skal bidrage til at højne gæstetilfredsheden i området ved at tilbyde hjælp og inspiration mange flere steder i destinationen, end der nogensinde før har været. Målet er 80-100 Info Spots hos erhvervsaktører i løbet af de næste år. “Vi ser frem til at følge, hvordan de 65 Info Spots styrker vores evne til at imødekomme gæsternes behov og skabe en endnu bedre oplevelse for vores mange tusinde besøgende i Himmerland,” fortæller Johanne Bugge, destinationsdirektør hos Destination Himmerland.

Samtidig med de 65 Info Spots har Destination Himmerland valgt at flytte den tidligere turistinformation fra Havnen 2 i Øster Hurup til en mere central beliggenhed hos Sol og Strand på byens populære torv. Den nye placering af turistinformationen vil betyde, at den er tættere på de mange aktiviteter, som foreninger og erhverv tilbyder i løbet af højsæsonen.

Vi har mange gæster hos Sol og Strand i Øster Hurup i løbet af sommeren, og vi er glade for det samarbejde, som vi har med Destination Himmerland, da det giver os en oplagt mulighed for at kunne give gæsterne det ekstra, inden de drager ud på ferie i området. Inspiration til oplevelser, viden om alt det, der sker, eller hvad gæsterne nu spørger om – vi glæder os til at hjælpe, så vi fortsætter med at have så mange glade besøgende i område, tilføjer bureauchef ved Sol og Strand Øster Hurup, Gitte Melchiorsen.

Destination Himmerland glæder sig over det nye samarbejde med Sol og Strand, da et lavt besøgstal igennem flere år på den tidligere lokation har bekræftet behovet for at flytte turistinformationen til et sted, hvor der i forvejen opholder sig gæster. Det vil fortsat sikre, at så mange gæster som muligt får den nødvendige hjælp og vejledning i den populære ferieby.

__________________________________________________________
For yderligere information:
Destinationsdirektør, Johanne Bugge, johanne@destinationhimmerland.dk, tlf. 7192 1468

Om Destination Himmerland:
Destination Himmerland arbejder for vækst i turismen på tværs af Vesthimmerlands og Mariagerfjord kommuner ved at lave destinationsudvikling, brande og markedsføre Himmerland og understøtte turisterhvervets samarbejder og produktudvikling.

Rebild og omegn

Se flere artikler